Cor de Rock
Escola Andorrana d’Encamp
El Cor de Rock d’Encamp és un projecte educatiu que neix de la voluntat de voler fomentar a través del cant valors tan importants com l’amistat, la solidaritat i el voluntariat entre els adolescents de diferents nacionalitats i realitats socials que formen part de l’agrupació.
El seu gran reconeixement és pel seu singular repertori musical, són l’únic cor d’una escola pública d’Andorra dedicat a la interpretació de versions corals de música pop, rock i de les llistes d’èxits, i també per la seva participació en causes solidàries i la generositat desinteressada que sempre mostren els seus membres.
Medi-STEAM
Escola La Closa
Esterri d’Àneu
A l’escola, volen promoure la Ciència des d’una perspectiva que tingui present el món tan complex, canviant, tecnològic i en constant transformació en què vivim.
Englobant les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, les Arts, Humanitats, Ciències Socials i la Matemàtica podran donar respostes globals a problemàtiques reals.
La seva finalitat educativa és que l’alumnat aprengui a comprendre el món per pensar i resoldre problemes complexos, imaginar i buscar solucions creatives i implicar-se i comprometre’s amb valors de sostenibilitat i equitat.
Us compartim algunes imatges dels projectes Medi-STEAM duts a terme aquest curs 2020/21 des d’aquesta mirada.
Boscos de Muntanya
Bergwaldprojekt Catalunya, Llavorsí
Dins la fundació Bergwaldprojekt es crea Boscos de Muntanyaa Llavorsí, un projecte que convida a les escoles de Catalunya a visitar els boscos catalans perquè els joves experimentin la importància de treballar en equip en ambients que no solen freqüentar, encara que alguns viuen molt a prop d’ells.
L’objectiu és que interactuïn i entrin en contacte amb la natura, que experimentin noves sensacions i que en descobreixin tots els secrets amagats, perquè siguin conscients de la importància de cuidar i protegir aquest regal de la mare terra.
Orquestra Comarcal Pirinenca
Escola Folk del Pirineu, Arsèguel
Projecte musical que té com a objectiu formar i promocionar la música i la dansa d’arrels tradicionals a les comarques pirinenques.
És un taller flexible obert a tothom – estudiants, els seus familiars, joves, adults – que s’adapta a les necessitats dels seus alumnes. La diversió tampoc falta, de fet potència encara més la capacitat d’aprenentatge. Gràcies a aquest projecte, els participants tenen la possibilitat de tenir al seu costat professionals que els ajuden a millorar la seva formació tècnica i a aprendre com utilitzar correctament els instruments.
Repensem el nostre pati
Escola Àngel Serafí Casanovas, Sort
Aquest projecte es duu a terme com un procés d’aprenentatge, de compromís i de cooperació entre tota la comunitat educativa. Es pretén que el pati esdevingui un espai harmònic i saludable dins de l’escola, on hi apareguin els espais naturals i on s’hi pugui dur a terme una educació integral i el creixement personal dels infants.
L’hort escolar
Escola Àngel Serafí Casanovas, Sort
Tenir un hort a l’escola és una gran oportunitat educativa per treballar hàbits, valors, cooperació, participació, autonomia i competències bàsiques de manera transversal. Afavoreix el desenvolupament individual i social dels alumnes, i el seu benestar físic i psicològic, ja que és un espai exterior de contacte amb la natura i els alumnes parteixen de l’acció i la pràctica per assolir els aprenentatges.
Tac i Prehistòria
Escola Àngel Serafí Casanovas, Sort
A P-5 treballen com a projecte de cicle la prehistòria, utilitzant com a metodologia les intel·ligències múltiples, i el treball globalitzat, relacionant-ho sempre amb les noves tecnologies. Mestres i famílies treballen conjuntament per fer possible una experiència innovadora i enriquidora que persegueix un desenvolupament integral de tots i cadascun dels alumnes.
Som farandulers
INS Hug Roger III, Sort
Aquest projecte de teatre està format per alumnes de tots els nivells de l’ESO i de Batxillerat. L’objectiu principal és la recerca de la cohesió social al centre, aconseguir que els estudiants s’estimin el lloc on passen bona part del seu temps. Com a conseqüència, tots els aspectes de la vida acadèmica del centre es veuen enfortits. L’èxit de l’activitat rau en el seu caràcter obert, inclusiu i acollidor.
Cos Conscient
Escola La Closa, Esterri d’Àneu
El projecte de Cos Conscient pren el cos com a font de coneixement i forma d’unió amb una mateixa i les altres persones, allunyant-se d’estils predeterminats. El cos i el moviment conscient són la via de comunicació essencial des de cultures antigues.
Atorguem temps de pràctica i experimentació al component d’expressió no verbal i verbal i ens enfoquem en la identificació i manifestació d’emocions i sentiments. La finalitat del projecte és despertar la sensibilitat creativa i estimular la imaginació mitjançant la percepció sensorial. Al ser un projecte pensat per a quatre anys permet donar l’espai i el temps per a que cada nen i nena pugui descobrir la seva única i pròpia creativitat.
El projecte veu de diferents vessants artístics com, la dansa, el teatre, la veu, el clown, l’expressió lliure, el katsuguen, la teràpia Gestalt… S’observa amb una mirada holística els infants, intentant adaptar les tècniques i les dinàmiques a les vicissituds del grup tot respectant els tempos naturals que es donen.
Institut de la Pobla de Segur
El nostre institut va iniciar la seva activitat docent de l’ESO i Batxillerat l’any 1997 com a centre d’ensenyament secundari de titularitat pública. Fins aleshores havia estat un col.legi municipal homologat sota la responsabilitat de la congregació de la Sagrada Família d’Urgell.
Tenim dues línies a l’ESO i una única línea a 1r i 2n Batxillerat. Oferim l’opció de doble titulació Batxillerat-Baccalauréat (Batxi-Bacc) vàlida per accedir a universitats tant espanyoles com franceses. Presentem als alumnes per obtenir els certificats DELF B1- B2 i B1-B2 d’anglès ja que estem participant en el Pla Experimental de certificació de les Escoles Oficials d’Idiomes. En els darrers anys s’estan presentant alumnes que fan alemany de 2n idioma per l’obtenció del A2 d’alemany amb el Goethe institut de Barcelona.
S’impulsa des de fa més de 30 anys intercanvis amb França (St.Girons) i Alemanya (La Selva Negra). Més recentment s’han incorporat nous intercanvis a Finlàndia (escola Viitasaaren lukio) i a través de programes Erasmus+k2.
Som centre STEAMcat de del curs 2018-19 i des del curs 2020-21 participem en el programa del Laboratori i Xarxa per la Transformació Educativa del Departament d’Educació.
Finalment dir que alguns dels nostres reptes com a institut són mantenir tant els projectes internacionals i de mobilitat, continuar amb la formació del professorat i consolidar el model competencial impulsant l’emprenedoria, el servei comunitari, la coeducació i l’educació socio-emocional.