JORNADES PER A L’EXCEL·LÈNCIA
6_i_7_d’octubre

Quin futur volem per al Pirineu?


CONTACTE:
Informació General
info@jornadesperalexcellencia.cat

Secretaria
administracio@jornadesperalexcellencia.cat

Allotjament

OFICINA DE TURISME: 973 62 63 45

Poliesportiu d’Esterri d’Àneu
Plaça de la Closa, s/n
25580 ESTERRI D’ÀNEU

<We_can_help/>

What are you looking for?

Maleta educativa

La Maleta educativa és un projecte de les Jornades per a l’excel·lència finançat amb l’ajuda de la Diputació de Lleida.

Fins ara, aquestes són les activitats que s’han dut a terme:

Genèrics: proposta educativa per la promoció de la igualtat de gènere en tots els àmbits.

Un Espectacle de Titelles que inclou dos contes i música en directe. Aquesta obra de teatre es va representar a les escoles del nostre territori:

  • Escola Àngel Serafí de Sort, pels alumnes de primària
  • Zer Alta Ribagorça, tots els alumnes de la Zer
  • Escola Els Raiers de La Pobla de Segur, alumnes primària
  • Escola La Closa d’Esterri d’Àneu, alumnes primària

La finalitat educativa de les peces teatrals:

“La Meitat d’en Jan” és un conte que té com a objectiu mostrar la inclusió de l’infant, acceptació i percepció, i l’assetjament físic o psicològic a què sotmeten, de forma continuada, a un alumn@ els seus company@s.

“Els nens no ploren.” “On vas, amb aquesta samarreta rosa?” Quan en Jan decideix deixar de fer coses de nena, per què es troba com si li faltés la meitat d’ell mateix? Amb La Meitat d’en Jan es tracta amb els alumnes el tema dels estereotips femenins i masculins, i moltes qüestiones més.

“La Ventafocs que no volia menjar perdius” la igualtat de gènere és el tema central amb el que es va treballar, trencant els estereotips dels contes clàssics, la violència de gènere, el respecte de les persones a unes altres, l’alliberament sexista i es van fer propostes de com solucionar la problemàtica.

És un conte modern i de tall realista, que ens mostra la situació de dones que un dia descobreixen que la seva vida no és el promès conte de fades que es van creure. En l’obra es reinventa el conte clàssic de “La Cenicienta” com una protagonista vegetariana i al seu torn rebel.

Tot aquest projecte s’ha treballat amb molta cura i d’una manera lúdica i educativa.

Cos Conscient

Escola La Closa, Esterri d’Àneu

El projecte de Cos Conscient pren el cos com a font de coneixement i forma d’unió amb una mateixa i les altres persones, allunyant-se d’estils predeterminats. El cos i el moviment conscient són la via de comunicació essencial des de cultures antigues.

El projecte de Cos Conscient pren el cos com a font de coneixement i forma d’unió amb una mateixa i les altres persones, allunyant-se d’estils predeterminats. El cos i el moviment conscient són la via de comunicació essencial des de cultures antigues.

Atorguem temps de pràctica i experimentació al component d’expressió no verbal i verbal i ens enfoquem en la identificació i manifestació d’emocions i sentiments. La finalitat del projecte és despertar la sensibilitat creativa i estimular la imaginació mitjançant la percepció sensorial. Al ser un projecte pensat per a quatre anys permet donar l’espai i el temps per a que cada nen i nena pugui descobrir la seva única i pròpia creativitat.

El projecte veu de diferents vessants artístics com, la dansa, el teatre, la veu, el clown, l’expressió lliure, el katsuguen, la teràpia Gestalt… S’observa amb una mirada holística els infants, intentant adaptar les tècniques i les dinàmiques a les vicissituds del grup tot respectant els tempos naturals que es donen.

Formació al professorat en dos àmbits diferents

Educació en l’Art. Com treballar l’Art Visual i Plàstica a les aules d’infantil i primària

L’art és un llenguatge que ens permet des de ben petits expressar-nos des de la  llibertat. En les primeres edats ja és un reflex de com madura el nostre sistema  neuronal, sent tan important com la motricitat i la parla. És doncs crucial tenir  cura dels processos al voltant del desenvolupament d’aquest llenguatge fent un  bon acompanyament i alhora proveint de materials, espais i escolta sense judicis, per tal d’aconseguir persones madures, creatives i amb una gran capacitat per resoldre els problemes presents i futurs amb una expressió més ampla i versàtil de les seves capacitats.

El taller vol deslligar el fet creatiu a les manualitats i vol centrar-se en com les docents poden acompanyar aquests processos creadors, quin és el paper òptim que podem realitzar des de l’aula, de quina manera podem proporcionar-les-hi l’experiència potenciant al màxim el que les alumnes ja porten a dins. Alhora connectar en com són d’importants els processos creatius, deixar espai i temps perquè sorgeixin i sempre donar l’oportunitat de poder-se expressar a través d’aquests llenguatges en qualsevol franja d’edat.

Objectius

  • Donar valor a l’educació en les arts.
  • Donar eines per fer un bon acompanyament.
  • Establir l’oportunitat per crear com a objectiu indispensable en l’aula.
  • Ampliar el potencial creador de cada alumne/a.
  • Introduir les arts com a un altre llenguatge dins de la consecució d’objectius a l’aula i en les diferents matèries.
  • Aconseguir deslliurar-nos de les manualitats i introduir-nos i experimentar en els processos de creació i aprenentatge.

Conferència Neuroeducació en l’aprenentatge i el paper de l’educació

En aquest taller es tracta els coneixements de la neurociència que expliquen com aprèn el cervell humà. També es fa incís en els diferents processos mentals que intervenen en l’aprenentatge i per l’últim quin paper hi tenen les emocions, la motivació…

Objectius

  • Conèixer com aprèn el cervell.
  • Integrar els principis de la neurociència en la pràctica educativa.
  • Adquirir eines i recursos pràctics per optimitzar els processos d’aprenentatge dins l’aula.